1/21/2021

KERATYNOWE PROSTOWANIE WŁOSÓW W DOMU| CZYLI CO TO JEST I CO POWINNAŚ O TYM WIEDZIEĆ

     Witajcie w czwartek! Dziś przychodzę do Was z nietypowym wpisem, a coraz popularniejszym tematem dotyczącym keratynowego prostowania włosów.  Zabieg ten ma swoich zwolenników jak i przeciwników ale to już zależy od Was do jakiej grupy należycie. Od dawna chciałam uporać się z moimi puszącymi oraz niesfornymi włosami, dlatego w końcu wzięłam się za siebie i postawiłam na produkty Ecanto Do Brasil.

W dzisiejszym wpisie krótko opiszę Wam czym jest keratynowe prostowanie, dla kogo jest przeznaczone, wady i zalety oraz z czego ja korzystałam aby ten zabieg wykonać w domu, z czego korzystam po zabiegu oraz jak zachowują się moje włosy tydzień po zabiegu.

CZYM JEST KERATYNOWE PROSTOWANIE WŁOSÓW?  

Słowem wstępu keratynowe prostowanie włosów z reguły nazywane jest "brazylijskim prostowaniem", gdyż pomysł na wygładzanie kosmyków keratyną narodził się w Brazylii. W praktyce okazało się, że nie tylko mieszkanki Ameryki pragną mieć proste i piękne włosy i pomysł te rozniósł się na cały świat. 

Keratynowe prostowanie włosów to zabieg, którego zadaniem jest odżywienie oraz regeneracja pasm włosów. Efekt ten utrzymuje się od ok.4-5 miesięcy, osiąga się go przy pomocy nakładanej na włosy keratyny/białka, które jest naturalnym budulcem włosa oraz które pod wpływem wysokiej temperatury z prostownicy nagrzanej do 220-230 stopni uzupełnia ubytki w strukturze pasem włosów oraz zamyka łuski włosowe. Zabieg ten trwale wygładza, zapewniając efekt lśniących, jedwabiście gładkich oraz zdrowych włosów.

CZY ZABIEG BRAZYLIJSKIEGO PROSTOWANIA WŁOSÓW JEST DOBRY DLA WSZYSTKICH?

Na pewno zabieg keratynowego prostowania włosów nie jest zalecany dla osób z typowo kręconymi włosami, które często pływają na basenie, posiadają kruche i łamliwe włosie,  mocno zniszczone szczególnie po farbowaniu czy rozjaśnianiu, gdyż tego typu włosie ma zbyt mocno porowatą strukturę, która dodatkowo podczas zabiegu zostaje bardziej uszkodzona. Idealny typ włosa, który uwielbia keratynowe prostowanie to:

>> puszące się oraz niezdyscyplinowane pasma włosów z natury.

Teoretycznie keratynowe prostowanie włosów ma na celu polepszyć ich kondycję oraz wygładzić. W skrócie najlepiej sprawdzi się u osób które posiadają jeden z poniższych problemów:

    >> puszące się, elektryzujące, plączące, wymagające stale używania prostownicy czy suszarki, pozbawione blasku, lekko kręcone, grube.



Jak widzicie na poniższym zdjęciu moje włosy z natury nie są całkowicie proste, delikatnie się kręcą, są grube i puszą się. Na zdjęciu obok widoczny jest efekt od razu po keratynowym prostowaniu, włosy są ujarzmione, lśniące, proste i wyglądają zdrowo. Aktualnie mija tydzień od zabiegu i mogę już coś więcej powiedzieć.


Obrazek 1. Moje włosy przed keratynowym prostowaniem i po


    ZALETY I WADY KERATYNOWEGO PROSTOWANIA WŁOSÓW

Zalety:

>> włosy są nadal proste, lśniące, gładkie, oszczędzam czas- nie muszę wykonywać dodatkowego prostowania prostownicą czy też myć włosy z samego rana aby doprowadzić je do ładu, pojedyncze włoski nie odstają, włosy nie puszą się, są miękkie, zaoszczędziłam pieniądze- zabieg w domu wyniósł mnie ok. 70-80zł, w salonie ok. 400zł. 

Wady:

>> podczas zabiegu należy zasłonić usta, nos i oczy ponieważ ulatnia się ostry i drażniący zapach, proces sam w sobie na moich włosach był długi, po zabiegu konieczne jest stosowanie wyłącznie produktów z keratyną- dla utrzymania jak najdłuższego efektu, zakaz stosowania szamponów z SLS-ami oraz odżywek z silikonami, szybciej przetłuszczające się włosy, farbowane włosy zmieniają kolor- mogą się rozjaśnić, włosy są przyklapnięte.

Obrazek 2. Włosy zaraz po keratynowym prostowaniu


 ZESTAW KTÓRY UŻYŁAM DO KERATYNOWEGO PROSTOWANIA WŁOSÓW CZYLI ECANTO DO BRASIL


W składzie Encanto do Brasil znajdziemy keratynę, która stanowi naturalny budulec włosów. Dzięki temu zabieg nie przerywa mostków dwusiarczkowych, które są odpowiedzialne za sprężystość i wytrzymałość włosów. Polega na wprasowaniu w cienkie pasma włosów keratyny, która szczelnie otoczy włókna uzupełniając jej braki. Do każdego zestawu dołączona jest dokładna instrukcja jak wykonać taki zabieg od A-Z. Na mojej długości włosów, w domowych warunkach czas trwania zabiegu wyniósł niecałe 8h.Zaleca się przycinanie lub strzyżenie włosów po przeprowadzeniu kuracji Encanto BKT, gdyż czasami, na niektórych rodzajach włosów może być widoczne rozdwojenie końcówek po przeprowadzeniu zabiegu.


Podsumowując, włosy po zabiegu są odżywione, proste ale nie jak "druty", nie plączą się za mocno i  stały się gładsze. Poczułam ogromną różnicę przez ten tydzień, pasma na pewno są w lepszej kondycji, uważam że keratyna to coś pięknego w pielęgnacji włosów. Szczególnie pod względem efektów, szkoda tylko, że nie utrzymuje się on zbyt długo. Największą zaletą w tym całym procesie jest to, że po zabiegu pielęgnacja włosów musi być naturalna, a zarazem delikatna. A jedyną wadą jest to, że włosy bardzo szybko się przetłuszczają i trzeba je częściej myć co powoduje, że keratyna szybciej wypłukuje się z włosów.

 Decyzje tak naprawdę pozostawiam Wam, zapewne znajdą się zwolennicy i przeciwnicy keratynowego prostowania ale ja ze swojej strony jak najbardziej polecam. 

Trzymajcie się!






2 komentarze:

  1. Spektakularny efekt! Jestem pod ogromnym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się takowego nie spodziewałam i jestem miło zaskoczona:)
      Polecam :)

      Usuń

Copyright © Innacodziennie , Blogger